tirsdag 9. november 2010

Ryddesjau!

I helgen hadde Spirellofamilien og Ullimina storopprydning! Ting og tang, samlet gjennom mange år ble dratt ut av skuffer og skap. Det var ikke få ting vi fant ut at vi aldri hadde brukt, eller ihvertfall ikke brukte lenger.. Alt for fint til å kastes var det meste også, så da endte det slik:



Ullimina og Spirello samlet de fineste tingene, stappet alt i bilen(e), og dro til søndagsmarkedet på Kadettangen i Sandvika.
Hadde det ikke vært for at internett hadde forsvunnet herfra, hadde jeg "reklamert" her på bloggen, i tilfelle noen var i nærheten;)
Målet var å slippe å ta med seg noe særlig hjem igjen. Pluss at vi gjerne ville kjøpe en KitchenAid blender...
Og vi fikk solgt endel:)
Resten ble kjørt til gjenbruksbutikken! (Tror det er endel skatter å finne der nå...;))

Denne fine, gamle vognen fikk jeg ikke solgt, da:
Det er en Grepa fra 1968! Jeg syns den er så kul, og jeg snudde alt og alle på hodet for å få fraktet den hit. -Men nå er den ikke i bruk lenger, så den må videre.

Det er deilig å ha bedre plass i skapene, og vi er et skritt nærmere nytt rom til storebror:)

-Og på kjøkkenbenken står nå denne:


Det er så deilig å være på nett igjen!! Nå skal jeg ta meg en liten runde i alle de flotte bloggene deres!

12 kommentarer:

  1. Ska sei!!!
    Blir jo nesten dårlig her eg sitte, for det e nok et par ting eg kunne tenkt meg, men eg sku jo rydda eg og... (ikkje heilt ferdig nei. Det har visst stoppa opp litt ;o))

    Pappa fant ut at han ville hjelpa meg med å mala stua og kjøkken da, så neste veka skjer det nåke på den fronten jaffal, tihi :o)

    Grattis med ny kjøkkenduppedings!

    SvarSlett
  2. Oj!! Det var interessante bilder- synes jeg ser en del skatter jeg gjerne skulle ha tatt inn i varmen her hjemme :-).

    Men jeg ser selvsagt også fordelen med en storopprydding i ny og ne, selv om jeg nok sliter med å få omgjort tanke til handling på den fronten!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Oj oj!!! - Det var jammen et lass verdig Hide Hummelvold eller noe sånt :)Jeg beundrer stort dere som greier å kaste. Det er en GAVE!!! I min familie sparer, og sparer, og sparer vi på ting, - i tilfelle noen skulle angre på at det ble kastet en gang...Klem fra Krabbelure.

    SvarSlett
  4. Der var det mye fint, gitt! Så flink du er som klarer å skille deg av med gamle fine ting?! En helt ukjent egenskap hos meg. Derfor ser vi heller ikke gulvet i opptil flere boder. Akk ja.
    Fin blender! Jeg vil også ha en kitchenaid, finnes det en bloggejente som ikke vil det, tro? Jeg vil ha den stoore, selveste mamma-kitchenaiden. En eventuell anskaffelse krever imidlertid at jeg pusser opp kommoden den skal stå på på kjøkkenet, samt legger nytt kjøkkengulv. Kjøkkenet mitt er nemlig ikke verdig en kitchenaid i nåværende tilstand...

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Olalala! Skal si dere var flinke til å rydde, og det til stor glede for andre. Syns jeg kunne skimte noen skatter der, ja! Syns det var en fin måte å gjøre det på når dere først skulle rydde :o)

    SvarSlett
  6. Oj så gøy å få ryddet og solgt!!
    Kjekt med plass til nye skatter ;)
    Den vognen var herlig.......rett og slett fantastisk!!

    SvarSlett
  7. Skal innrømme at det var hardt å kvitte seg med mange av tingene..men når de har stått i et skap i 6-7år, ubrukt, er det på tide;)

    SvarSlett
  8. Så mange flotte og fargerike ting dere ryddet unna/solgte!! Det må bare bety at du er i besittelse av mange enda finere skatter hjemme :) Digger vogna og blenderen! Klemmer

    SvarSlett
  9. Så mye fint. Er det en Bumling-lampe jeg ser der, den røde? Digget den iallefal, samt den gule lampa. ;)

    SvarSlett
  10. Jammen.. Jammen! Du skulle jo ha gått inn til naboen, grabbet tak i nettverket der og ropt "varsku her!" til oss her ute må vite! Oi oi.. Ville vært meeed! *sukk*
    Sikkert helt greit, for Råtassen har jo egentlig beordret kjøpestopp. Men.. Det hadde jo vært en glimrende anledning til å bli kvitt noe også kanskje? ;)

    Blenderen var lekker! -Og det var gøy å se du fant veien inn til Susanne. :)

    Hei og hopp, og velkommen tilbake på nett. :)

    SvarSlett
  11. Oooh! Susanne ble glad! :D
    Og Susanne lurer i grunn på hva vognen koster? :P Knøttet mitt er nok dessverre for stor for den når sommeren kommer og vognen kan brukes, men nysgjerrigheten i meg vil likevel vite. :P

    Også syns jeg det er kjempestas at du vil være en bloggvenn, du også! :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)