mandag 24. mai 2010

Redesign!

Det er en stund siden jeg sydde disse kjolene, men i dag fikk jeg tatt bilder ute, så da må jeg jo vise dem frem ;)

Den første er sydd av en rosa herreskjorte, kjøpt på loppis. Jeg glemte å ta bilde av den bak, men den har fronten på skjorten bak, slik at den har knapper nedover hele ryggen. Kantene og aplikasjonen er sydd av en småblomstrete duk, også kjøpt på loppis.
Her får den luftet seg i epletreet vårt:

Jeg liker å utnytte stoffet til fulle, så skjorte-ermene fikk bli til bukseben! Jeg måtte skjøte litt øverst med det samme stoffet jeg brukte på kjolen, for å få den lang nok i livet. Jeg liker at mansjettene kommer rundt anklene, med knapper oppover leggene.

Her er det bilde av den, foran og bak:

Den andre kjolen er mer vinterlig, sydd av en stor, brun lammeullsgenser, også kjøpt på loppis såklart! Aplikasjonen er av en gammel fløyelsgardin. Den fine glassknappen er fra mammas skattekiste. Ermene ble til en deilig ullbukse! Tenker at det blir et flott barnehagesett til Snuppa til høsten og vinteren!

Denne kjolen måtte også få lufte seg litt, før den skal pakkes vekk til sommeren er over:

Jeg elsker å sy ting og tang av plagg som allerede har levd et liv!

Jeg har fått sydd ferdig vimplene til Lillesøsters burdag. -Og de er også kun sydd av brukt sengetøy, gamle duker og gardiner! Håper på å få tatt noen bilder i morgen!

4 kommentarer:

  1. Så nydelige ting du syr!Er helt enig, det er så herlig å sy av brukte tekstiler!Det ligger liksom en hel historie i stoffet!Og så er det jo gjenbruk, og det er i hvert fall jeg en fan av!Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Prøver igjen! ;-)

    Kjempefine ting! Elsker designet med å bruke ermene som bukse! Det er bare genialt!

    SvarSlett
  4. Hi, I am from India and stumbled upon this blog, for the second time. Amazing creativity presented beautiful.
    Vasudevan

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)