onsdag 7. juli 2010

Putetrekk-bukse og dynetrekk-pute ;)


Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på vaffelsøm, altså søm med strikk i undertråden, og jammen fikk jeg det til! Jeg har gjort det en gang før, men det er lenge siden. Det er skikkelig gøy!
Her er en buksedress jeg sydde nå i kveld til lillesøster av et gammelt, nydelig putetrekk:


Jeg har kjøpt meg en "vrengepinne" på Stoff & Stil, som gjør det så mye lettere å sy stropper.


Jeg har sydd en pute til også! Den er sydd av et retro dynetrekk, med et lommetørkle aplikert på:


Det er så deilig når man endelig kommer i "siget", og får sydd masse!
-Men nå er det leggetid!
God natt!

6 kommentarer:

  1. Da var klokken blitt veldig mye tenker jeg, kjempesøte ting.

    SvarSlett
  2. KJempefine!
    Den buksa ble supersøt!!

    Lurer på om jeg skal prøve meg på en sånn bukse til jentene (eller få mamma til å gjøre det.. ;)

    SvarSlett
  3. ååå, superfint! Både bukse og pute!! Jeg vil også sy sånn "vaffelsømstrikkiundertråden"- plagg... Men innbiller meg at det er vanskelig.. klem, klem

    SvarSlett
  4. SÅ fint!!Jeg digger både buksa og puta!Det er så fint med sånn vaffelsøm, jeg har lenge tenkt at jeg har så lyst til å prøve det.Kjempefint ble det, og så med det fine stoffet da!Og puta er råfin, så søt med det kaninlommetørkleet:)Herlige saker, du er kjempeflink:)

    SvarSlett
  5. Er så glad jeg kom over bloggen din:) så mye fint,og gode ideer alle kan klare <3

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)